axtra
Klantenservice
Navigeer snel naar
Alle services
Een bestelling omruilen of retourneren?
Is uw product niet geheel naar wens? Dan kunt u uw product retour sturen. Daarvoor staat een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd start vanaf het moment dat de aankoop is afgeleverd. Binnen deze periode kunt u de aankoop zonder opgaaf van reden annuleren. Bij een defect of garantiegeval kan het natuurlijk ook voorkomen dat u het product retourneert na deze bedenktijd. Lees hier meer over de garantievoorwaarden.
Wij hanteren een bedenktijd van 14 dagen
Wilt u iets retourneren of ruilen? Dan vragen wij u het retourformulier in te vullen
Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending door Axtra, ontvangt u het bedrag retour
Retourneren of ruilen: wat te doen.
In ongebruikte staat kan een product tot 14 dagen na aankoop geretourneerd worden. Hiervoor hoeft u geen reden op te geven. Als u een aankoop wilt retourneren of ruilen, is het belangrijk dat u ons dit binnen de bedenktermijn laat weten via het retourformulier. Via onderstaande link download u het retourformulier. Wij verzoeken u deze, volledig ingevuld, retour te sturen naar info@axtra.nl. Daarnaast dient u het retourformulier bij de retourzending te voegen. Het formulier kunt u tevens gebruiken om aan te geven dat u het product wilt ruilen. U kunt de aankoop zelf naar ons retour sturen of terugbrengen naar onze locatie in Wergea.
Download retourformulier
U ontvangt in het geval van retourneren zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending het bedrag terug. De kosten voor retourneren zijn voor de klant. Wanneer het product wel gebruikt retour wordt gezonden zal hiervoor een vergoeding worden gevraagd.
Een bestelling retourneren
Gebruik bij voorkeur de originele verpakking voor het retourneren. Is deze verpakking niet meer aanwezig, verpak het product dan goed zodat het veilig en schadevrij aan ons geretourneerd kan worden. Vergeet niet het retourformulier bij het artikel te verpakken.
Zelf retourneren? U kunt de bestelling zelf terugbrengen naar het onderstaande adres. Vergeet niet het retourformulier mee te nemen:
Axtra Voorzetapparatuur B.V.
T.a.v. Axtra WEBSHOP
Fricoweg 3a
9005 PC WERGEA
Garantie & klachten
Bij Axtra staan we voor kwaliteit. Wij staan daarom in voor de deugdelijkheid van de door ons geleverde artikelen. Deze garantie beperkt zich echter in alle gevallen tot het kosteloos vervangen of repareren van het defecte artikel of deel daarvan. Axtra Voorzetapparatuur B.V. kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige schade of kosten, voortvloeiende uit een ondeugdelijke levering en/of binnen de garantietermijn defect raken van de door ons geleverde artikelen. De garantietermijn bedraagt 6 maanden.
Een garantiegeval?
Als u vermoedt dat u met een garantiegeval te maken heeft, neem dan contact met ons op via info@axtra.nl. Daarna helpen we u graag verder. Als u ons mailt over een mogelijk garantiegeval, stuur dan de volgende gegevens mee, zodat wij u zo spoedig mogelijk kunnen helpen:
-
Het ordernummer van de bestelling
(onder meer te vinden op de bestelbevestiging of factuur)
-
Het onderdeel-/serie nummer van het product
(te vinden op het typeplaat of onderdeel zelf)
-
Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval
(Wat is er defect? Wanneer is het gebeurd? Hoe is het gebeurd?)
-
Een foto van het defecte onderdeel
(indien van toepassing)
Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto’s of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat, dan zoeken wij naar een andere oplossing om dit in te kunnen schatten. Dit doen wij natuurlijk altijd in overleg.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@axtra.nl.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.